Hepsiburada Entegrasyonu

Hepsiburada API bilgileri almak için hepsiburada mağaza girişi yapınız Hesabım > Entegrasyon menüsüne giriş yapınız.

Entegratör Ekle butonu ile Webticari yazıp arama yaptığınızda karşınıza webticari_dev seçeneği gelecektir. Seçimden sonra kaydet dediğinizde size API bilgileri gelecektir.

Merchant ID sahibi olduğunuzda Webticari bağlantılarını yapabilirsiniz.

Bu aşamadan sonra Webticari Programına giriş yaparak, Menü’den Ayarlar > Web > Hepsiburada sayfasından bağlantınızı yapabilirsiniz.

Merchant ID : Hepsiburada tarafından tarafınıza mail ile gelen koddur.

Kullanıcı Adı : webticari_dev yazmalısınız.

Şifre : Webticari ile iletişime geçerek şifrenizi alabilirsiniz. Mail adresimiz : destek@webticari.net

* Eğer Formda Otomatik Paketleme Özelliği talebinde bulunduysanız;

Hepsiburada penline düşen tüm siparişleriniz hemen “paketlenecek” durumundan “Gönderime Hazır” durumuna hazır hale getirilir, bu sayede Webticari siparişlerinizi çekebilir, aksi takdirde Hepsiburada peneline girmelisiniz ve tüm siparişleri manuel olarak “Gönderime Hazır” durumuna almalısınız. Aşağıdaki resimde sipariş durumunu görebilirsiniz.

Entegrasyon ayarları tamamlandıktan sonra Ayarlar > Transfer Ayarları tabı altından özelleştirme işlemlerini yapabilirsiniz

Özelleştirme ayarları tamamlandıktan sonra Transfer tabı altından Veri Al ve Veri Gönder butonlarını kullanabilirsiniz.

Hepsiburada’nın tüm kategorilerini görebilmek için Transfer tabı altından Veri Al butonu ile veri almalısınız.

Eğer Hepsiburada’da satışta olan ürünleriniz varsa ve bunları Webticari ile eşleştirmek istiyorsanız;

Hepsiburada panelinde bulunan ürünlerinizin stok kodunu kopyalayın ve Webticari’de eşleştirmek istediğiniz ürünün stok koduna yapıştırınız.

Hepsiburada mağazanıza Yeni Stok Aktarımı yapmak için Webticari Stok ayrıntılarında aşağıdaki tanımları yapmalısınız.

Menü’den Stok > Stok Seç tıklanır ve stok listesinden Hepsiburada’ya göndermek istediğiniz ürün seçilir.

Stok Ayrıntı Tablarını kullanarak; stok resmi, Hepsiburada stok kodunu girmek  zorundasınız.

Stok resmi yükleyiniz.

Hepsiburada kategori seçimi yapınız.

Önemli Not: Hepsiburada kategori seçiminde Hepsiburada Stok ve Kategori Seç alanlarının doldurulması zorunludur.

Hepsiburada Stok kodunu öğrenmek için; hepsiburada sitesini ziyaret edin, satmak istediğiniz ürünün adını yazarak aratın ve gelen ürünün detay sayfasına gidiniz. Ürün detay sayfasının altında Stok Kodu alanını göreceksiniz. Aşağıdaki örnek kolonya ürününün resmine bakınız.

Eğer göndereceğiniz ürün Hepsiburada’da yok ise, göndereceğiniz ürünü hepsiburada destek merkezine ileterek o ürünün açılmasını talep etmelisiniz.

Daha sonra Kategori Seç alanına da ilgili kategori seçimini yaparak kaydeydiniz.

 

Hepsibuarada Stok Kodu ürün detay sayfasındadır.

Hepsibuarada Yeni Ürün Ekleme Talebi satıcı portalı sayfasındadır.

Webticari’den Ayarlar > Web > Hepsiburada sayfasından Veri Gönder ile Hepsiburada Mağazanıza ürünleri gönderiniz.

Hepsiburda mağaza girişi yapınız ve Menü’den Ürün Yönetimi > Listelerim’e tıklayınız.Göndermiş olduğunuz ürünleri bu sayfada göreceksiniz.

Hepsiburada (HB) İpuçları :

* Webticari’den ürün gönderimi yapıldıktan sonra, HB tarafında “Satışta” sayfasında bu ürünleri görebilirsiniz.

* Eğer Hepsiburada sitesinde sizin sattığınız ürünün aynısı var ise Hepiburada Stok Kodu’nu siteden kopyalayın ve Webticari stok kartındaki Web tabı altındaki Hepsiburada Stok Kodu’na yapıştırın.

Sorun Çözme (*İlk yapılması gereken adımlar)

Soru: Hepsiburada ürün gönderimi için Hepsiburada Stok Kodu nasıl alırım?
Cevap: Hepsiburada satıcı panelinden veya hepsiburada mağazasında ilgili ürünü aratarak ürününüzü bulunuz, Hepsiburada Stok Kodu alanında HB….. ile başlayan kod Hepsiburada Stok Kodudur. Eğer satmak istediğiniz ürün hepsiburada bulunmuyorsa bu durumda hepsiburada panelinden yeni ürün talebinde bulunmanız gerekmektedir.

* Önemli: Webticari tarafında Hepsiburada için stok düzenlerken Hepsiburada stok kodu alanına mutlaka Hepsiburada Stok Kodu yazılmalıdır.

Soru: Yeni sipariş geldi fakat Webticari’de bu siparişi görüntüleyemiyorum?
Cevap: Satılan ürün Webticari’de olmayabilir veya eşleştirme yapmamış olabilirsiniz, bu durumda yapmanız gereken veri al > ürün eşleştir olacaktır.

Soru: Sipariş geldi fakat sanal mağazada miktar değişmedi?
Cevap: Hepsiburada transfer ayarlarında bulunan “otomatik veri gönder” seçeneğini aktif etmeniz gerekmektedir. Webticari’ye siparişi çektiğiniz an miktar değişmez, irsaliye yada faturalaştırdığınızda miktar güncellenir, bunu da otomatik yapmak istiyorsanız; Hepsiburada transfer ayarlarında bulunan “siparişleri otomatik irsaliyeleştir” seçeneğini aktif etmeniz gerekmektedir.

Soru: Ürün fiyat veya ürün miktar değişimi olduğunda veri gönder yapıyorum fakat ürünler Hepsiburadada güncellenmiyor?
Cevap: Hepsiburada zaman zaman ürünlerinize özel kampanyalar tanımlar, bu durum olduğunda ürünlerinizin fiyatını değiştirirseniz ürün fiyatı ve ürün miktarı güncellenmez, Hepsiburada sizin ürününüzü rezerve eder. Fiyat değişikliği yapmazsanız sorunsuz bir şekilde stok miktarını güncelleyebilirsiniz.

Artık Hepsiburada entegrasyon ile satış yapabilirsiniz. Webticari yardım sayfamızı kullanarak diğer birçok konuda yardım alabilirsiniz.

Video izlemek ister misiniz?

Diğer yardım metinleri için arama yapınız