N11 Entegrasyonu

Bunun için öncelikle https://so.n11.com/ adresine giriş yapılır. Eğer N11’e üye girişi yapılmamışsa kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapılması gerekir. Açılan sayfada Hesabım > API Hesapları sekmesi tıklanır. Açılan sayfada “Yeni API şifresi oluştur” tıklanır.

Api Şifresi oluşturduğunuzda N11 destek ekibi kayıtlı e-mail adresinize api şifresini otomatik olarak gönderecektir.

Webticari içerisinde aşağıdaki adımları takip ederek N11 ayarlarını eksiksiz yapınız.

Menüden Ayarlar > Web > N11 sayfasına ulaşınız.

Entegrasyon ayarları için Ayarlar > Bağlantı Ayarları tabı altından Api Key ve Şifre giriniz.

N11 panelinden Api Anahtarını kopyalayın ve Webticari’de Apikey alanına yapıştırınız.

Şifre kısmına ise mailinize gelen Api Şifrenizi giriniz.

Entegrasyon ayarları tamamlandıktan sonra Ayarlar > Transfer Ayarları tabı altından özelleştirme işlemlerini yapabilirsiniz

N11 kargo şablonu seçimi yapmak için;

eğer seçim alanında hiçbir değer yoksa, aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

1- N11 mağaza girişi yapmalısınız.

2- Hesabım > Teslimat bilgileri menüsünden kargo şablonlarınızı görüntüleyebilir, eğer hiç şablon yoksa “Yeni Şablon Ekleme” butonu ile teslimat bilgisi ekleyebilirsiniz.

3- Webticari “N11 ayarları” sayfasında bulunan Kargo şablonu seçiminde eklemiş olduğunuz kargo şablonunuzu görüyor olmalısınız. Kargo şablonu seçimi yapınız ve kaydet butonu ile işlemi bitiriniz.

 

NOT : Webticari’den N11’e ilk defa ürün yükleyecekseniz. Ürün açıklama kısmına mutlaka bir metin girilmelidir. Aksi halde ürün gönderilirken hata verecektir.

N11 hesabınızdaki mevcut bir ürünü Webticari’de de oluşturduğunuzda eğer açıklamadaki bilgilerin değişmesini istemiyorsanız ” Stok Açıklamalarını Gönder ” seçeneği ” Hayır ” olarak ayarlı iken ürün transfer işlemi yapılmalıdır. Bunun sebebi N11 firmasının Webticari gibi ürün entegrasyonu yapabilcekleri programlara api bağlantısı üzerinden 150 karakter sınırı koymasıdır. 150 karakter üzeri açıklama metinlerini lütfen N11 panelinizden güncelleyiniz.

 

Özelleştirme ayarları tamamlandıktan sonra Transfer tabı altından Veri Al ve Veri Gönder butonlarını kullanabilirsiniz.

N11 mağazanıza Stok Aktarımı yapmak için Webticari Stok ayrıntılarında aşağıdaki tanımları yapmalısınız.

Webticari progrmaına giriş yaptıktan sonra Menü’den Stok > Stok Seç tıklanır ve stok listesinden N11’e göndermek istediğiniz ürün seçilir.

Stok Ayrıntı Tablarını kullanarak; stok resmiN11 kategori seçimi yapmak zorundasınız.

Stok resmi yükleyiniz.

N11 kategori seçimi yapınız. Daha sonra kategoriye ait özellik seçimi yapmanız gerekmektedir. Eğer resimdeki gibi bir pencere karşınıza çıkarsa aşağıdaki adımları takip ederek özellik listesini yüklemelisiniz.

N11 kategori özellik seçimi 24 saatte 10 defa ile sınırlıdır. Eğer 24 saatte 10 defadan fazla kategori özellik seçimi yapmak istiyorsanız, aşağıdaki adımları takip ediniz.

N11 mağaza girişi yapınız. Menü’den Ürün Yönetimi > Toplu Ürün Yönetimine tıklayınız.

Kategori seçimi yapınız ve XML dosyasını indiriniz.

Kategori özellik listesi yükle linkine tıklayınız ve indirmiş olduğunuz xml dosyasını yükleyiniz.

N11 stok envanteriniz sıfır (0) olduğunda, N11 bu stoğu “Stoku Tükenen Ürün” listesine atar.

Yeni eklenen özellik doğrultusunda, N11’de satışta olmayan yeni bir ürünü satmak istiyorsanız, öncelikle mağaza yönetim sayfanızdan yeni ürün talebinde bulunmanız veya GTIN NO sorgulaması yapmanız gerekmektedir.

GTIN NO sorgu ekranında bulunan Ürün Arama kriteriyle ister ürün adıyla ister barkod ile arama yapabilirsiniz

Eğer sorgu sonucunda ürün bulamazsanız, GTIN NO sorgu ekranında bulunan Ürün Öner butonu ile ürün talebinde bulunabilirsiniz.

Eğer ürünü sorgulatıp bulabiliyorsanız, GTIN NO veya PIMS ID’yi kopyalayıp Webticari’deki stoğunuzun PIMS ID veya GTIN No alanına ilgili kodu yapıştırmalısınız.

Aksi takdirde ürün gönderiminde “Girdiğiniz GTIN numarası kataloğumuzda bulunmamaktadır. Ürünü sisteme yüklemek için mağaza yönetim panelinden ürün önerisinde bulunabilirsiniz.” uyarısı alırsınız.

Eğer ürünü sorgulatıp bulabiliyorsanız, GTIN NO veya PIMS ID’yi kopyalayıp Webticari’deki stoğunuzun PIMS ID veya GTIN No alanına ilgili kodu yapıştırmalısınız.

Video izlemek ister misiniz?

Diğer yardım metinleri için arama yapınız