Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz ?

e-Fatura nedir ? Nasıl başvuru yapılır?

Mal veya hizmet satışına karşılık fatura düzenlemek zorunda olan mükelleflerin, faturalari UBL TR formatında oluşturmasıyla birlikte, gönderenden alıcıya elektronik olarak iletilmesidir. efatura uygulaması, UBL TR standardında hazırlanan e-Faturaların, taraflar arasında güvenli ve sağlıklı bir biçimde dolaşımını sağlamak amacı ile T.C. Maliye Bakanliği Gelir İdaresi Başkanlığı (GIB) tarafından oluşturulan uygulamaların genel adıdır. 397 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin yayımı ile birlikte Elektronik Fatura Uygulaması hizmete alınmıştır. e fatura işinizi çok kolaylaştıracak.

e-Fatura Başvuru Adımları:


1- Mali Mühür İşlemleri

2- GİB e-Fatura Başvurusu

3- Webticari Yazılım Entegratörlük Başvurusu

e-Fatura kullanıcısı olabilmeniz için yukarıda belirtilen adımları sırayla gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Webticari Yazılım e-Fatura başvurusu sırasında bu adımları kolayca geçebilmeniz için hazırlamış olduğumuz rehberi lütfen dikkatlice okuyunuz.

1- Mali Mühür İşlemleri

**Tüm işlemlerinizi "İnternet Explorer" tarayıcısından yapmanız gerekmektedir.

Bu aşamada Kamu Sertifikasyon Merkezi'ne Mali Mühür Sertifikası almak için başvuruda bulunacaksınız. kamusm.gov.tr linke tıklayarak başvuru formunu doldurmaya başlayabilirsiniz. Bu formda yer alan bilgileri eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurmanız gerekmektedir.

    e-fatura-basvuru

Sonrasında Mali Mühür Sertifika başvuru sayfasında sertifika bilgileri olarak “Akıllı Kart ve Kart Okuyucusu” olarak seçim yaparak tüm alanları tanımlamalısınız. Sertifika Sayısı alanında ise en az 1 adet yeterli olacaktır. Başvuru formunda belirttiğiniz cep telefonu numarası aynı zamanda onay kodunun gönderileceği numara olacaktır. Form onayını takip eden adımda cep telefonunuza gelen onay kodunu girerek onayla butonu ile ödeme ekranına geçiş yapılacaktır. Ödeme açıklaması kısmına mutlaka; Başvuru numaranızı ve Vergi Kimlik Numaranızı yazınız. Güncel mali mühür ücretlerini buradaki linkten kamusm.gov.tr öğrenebilirsiniz. Ödeme işleminizi gerçekleştirdikten sonra mali mühür başvuru süreciniz tamamlanmış olur.

    e-fatura-basvuru

Mali mührünüz adresinize Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından ulaştırılacaktır. Mali mührünüzün size ulaşması ortalama 1 hafta sürer.

2. aşamaya başlamak için mali mührünüzün size ulaşmasını beklemeniz gerekmektedir.

Mali mührünüz elinize ulaştıktan sonra aşağıdaki adımları takip ediniz;

a) Kuryeden almış olduğunuz akis kartınızın üstündeki çipli parçayı zarar vermeden karttan ayırınız, çıkarılan bu çip akıllı kart okuyucuya doğru bir şekilde takılmalıdır.

    e-fatura-basvuru

b) Kamu Sertifikasyon Merkezi Sürücü Yükleme Servisi kamusm.gov.tr sayfasındaki adımları takip ederek bilgisayarınıza uygun Mali Mühür yazılımını kurabilirsiniz.


Sayfada yazılımı yükleyeceğiniz bilgisayarın işletim sistemini, versiyonunu ve tipini eklemeniz gerekmektedir. Daha sonra kart okuyucunuzun modelini seçin. Modeli seçtiğinizde gösterilen fotoğraf ile sizdeki okuyucunun aynı olmasına dikkat edin. Kart okuyucunuzun modelini okuyucunun arkasında bulabilirsiniz.

    e-fatura-basvuru

c) kamusm.gov.tr adresinden Online İşlemler altından "Mali Mühür Elektronik Sertifika İşlemleri" linkine tıklayınız.

    e-fatura-basvuru

d) Açılan sayfada "Şifreli Giriş" yapınız.

    e-fatura-basvuru

e) Vergi Kimlik No, Resimdeki yazı ve Güvenlik sözcüğü alanları doldurulup "Giriş" butonuna basılır, cep telefonunuza gönderilen SMS onay kodu girilir.

    e-fatura-basvuru

2- GİB e-Fatura Başvurusu

**Tüm işlemlerinizi "İnternet Explorer" tarayıcısından yapmanız gerekmektedir.

Artık GİB’e e-Fatura için başvuruda bulunabilirsiniz. İlk olarak efatura.gov.tr Açılan sayfada altta yer alan “Elektronik Başvuru Yapmak İçin Tıklayınız” linkine tıklayınız.

    e-fatura-basvuru

“e-FATURA CANLI ORTAM BAŞVURU” formunu eksiksiz ve doğru olarak doldurunuz. Yararlanma yöntemi olarak “Özel Entegrasyon“ yöntemini seçiniz.

**Formda bulunan alanları mali mührünüz bilgisayarınızda takılı iken doldurmalısınız.

    e-fatura-basvuru

Başvurunuzu tamamladıktan sonra bir sonraki adım olan Webticari Yazılım entegratörlük başvurusunu gerçekleştirebilirsiniz.

3- Webticari Yazılım Entegratörlük Başvurusu

** Lütfen aşağıda istenen evrakları tarayınız, aşağıdaki örnek gibi eksiksiz doldurunuz ve ıslak imzalı olarak destek@webticari.net adresine gönderip aşağıdaki adrese kargolayınız.

ADRES: EDM Bilişim Sistemleri ve Danışmanlık Hizmetleri A.Ş. Fulya Mahallesi Büyükdere Caddesi Altınova İş Merkezi No: 54/8 Şişli / İSTANBUL


**Gerekli Evraklar;

Webticari Başvuru Formu için TIKLAYINIZ.
EDM Sözleşme Formu için TIKLAYINIZ.

Vergi Levhası

İmza Sirküsü

Kimlik Fotokopisi

Faaliyet Belgesi

Sicil Gazetesi

** Evraklarınız destek@webticari.net mail adresimize geldiğinde başvurunuz hemen yapılacaktır..


ÖRNEK Webticari Sözleşme Formu

Firma Ünvanınız : Webticari Yazılım

Adres : Ümraniye / İstanbul

Vergi dairesi : Ümraniye

Vergi No : 1111111111

Ticaret Sicil No : 11111111

Mersis No : 0001111111111111

Firma Mail adresi : destek@webticari.net

İrtibata geçilecek kişinin :

Adı-Soyadı : Webticari

Telefonu : 08504553535

Mail Adresi : destek@webticari.net

**Aşağıdaki servisleri işaretleyiniz ve kontör miktarını yazmayı unutmayınız.

e-Fatura : ✓ Kontör Miktarı : 1000

e-Defter : ✓ Kontör Miktarı : 1000

e-Arşiv : ✓ Kontör Miktarı : 1000

e-İrsaliye : ✓ Kontör Miktarı : 1000

e-Defter : ✓ Kontör Gerekmez